Monday, December 24, 2012

ပန္ကိတ္၊ ပီဇာ ၊ ခ်ာပါတီ ၊ ခ်ီလီသို႔ ရက္သံုးဆယ္ ႏွင့္သေဘာၤေပၚမွ အငတ္ေဘး

ပန္ကိတ္၊ ပီဇာ ၊ ခ်ာပါတီ ၊ ခ်ီလီသို႔ ရက္သံုးဆယ္ ႏွင့္သေဘာၤေပၚမွ အငတ္ေဘး

က်ြန္ေတာ့ ကို သေဘာၤသား အေတြ႔ အၾကံဳေတြ ေရးပါ ဆိုေတာ့ …. က်ြန္ေတာ့ မွာ အေတာ္ေရး စရာ ရွာယူရပါတယ္…. ကိုယ္တိုင္သေဘာၤသားၿဖစ္ေနတဲ့ အခါသေဘာၤေပၚ မွာ ၾကံဳေတြ႔ ေနရတာ အေတာ္မ်ားမ်ား က ေန႔စဥ္လိုလို ၾကံဳေနၾကရေတာ့ …. ဘာမွ မထူး ၿခားသလိုၿဖစ္ေနတာမို႔ …… ေရးစရာကို အေတာ္ရွာ ရတာ ၿဖစ္ပါတယ္….. ဒီတစ္ခါေတာ့ ေရးစရာ … ေၿပာစရာ ၾကီးၾကီးမားမား ကိုရပါၿပီ…… အေၾကာင္းက ေတာ့ က်ြန္ေတာ္တို႔ သေဘာၤၾကီးေပၚ မွာ အငတ္ေဘးဆိုက္တဲ့အေၾကာင္းပါပဲ …


သေဘာၤေပၚက အငတ္ေဘး လို႔ ဆိုေတာ့ ….. သာမာန္သေဘာၤသားအခ်င္းခ်င္းေတာင္ ယံုခ်င္မွ ယံုပါလိမ္႔မယ္…. ခ်ိဖ္ကြတ္( Chief Cook ) မေကာင္းလို႔ လား …… ဘာလား ညာလား ေတြးစရာရွိပါတယ္… မဟုတ္ပါဘူး ….. ခ်က္ၾကီးလည္းေကာင္းပါတယ္…… ခ်က္တာ မွ စပါယ္ရွယ္ပါပဲ ….. ကဲ … ဒါဆို ဘာလို႔ အငတ္ေဘးဆိုက္ သလဲ …… က်ြန္ေတာ္တို႔ သေဘာၤေပၚမွာ တကယ္ကို စားစရာ ရိကၡာ တစ္စက္မွ မရွိေတာ့ တဲ့ အၿဖစ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရလို႔ ပါပဲ

ကိုရီးယားကေန ေနာက္ဆံဳး ကုန္တင္ၿပီး သေဘာၤ က ပစိဖိတ္သမုဒၵရာ ကို ၿဖတ္လို႔ ခ်ီလီ ႏိုင္ငံကို သြားဖို႔ စထြက္ကတည္းကိုက …. က်ြန္ေတာ္တို႔ ငတ္မယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသြားခဲ့တာပါ…. ၿဖစ္ပံုက ဒီလိုပါေလ….. က်ြန္ေတာ္တို႔ သေဘာၤေပၚ စေရာက္ၿပီး ဘာမွ မၾကာခင္ပဲ … သေဘာၤေပၚမွာ ဆန္ကုန္ေနၿပီ ဆယ့္ငါးရက္စာေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္….. ဒါေပမယ့္ အားလံုးက စိတ္ေအးလက္ေအးပါပဲ ….. တရုတ္ နဲ႔ ကုိရီးယား မွာ မို႔ …. တစ္ပို႔ မဟုတ္ တစ္ပို႔ ေတာ့ ဆန္နဲ႔ အၿခား ရိကၡာ မ်ား တင္မွာပဲလို႔ ထင္ထားပါတယ္…. က်ြန္္ေတာ္တို႔ သေဘာၤလိုင္းက ကုမၸဏီ ဆပ္ပလိုင္းပါ……. ဒါေၾကာင့္ ဆန္တင္ေပးမလား မတင္ေပးမလား ကို မသိၾကပါဘူး ….. ဒီလိုနဲ႔ ကိုရီးယား ေနာက္ဆံုးပို႔ ေရာက္တဲ့ အခါအထိကို ဆန္မလာေတာ့မွ…. က်ြန္ေတာ္တို႔ တေတြ အားလံဳး ဆယ့္ငါးရက္စာေလာက္ရိကၡာနဲ႔ …… ခ်ီိလီႏိုင္ငံကို ရက္ေပါင္းသံုးဆယ္ သြားၾကရေတာ့မယ္ဆိုတာ ၀မ္းနည္းဖြယ္သိလုိက္ရေတာ့တာပါပဲ……

စစခ်င္း သံုးေလးငါးရက္မွာမသိသာေပမယ့္ …… တစ္ပတ္ေက်ာ္လာတဲ့ အခါ…. ထမင္း တစ္နပ္ကို လႊတ္ၿပီး … ေခါက္ဆြဲေက်ြးတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္လာပါတယ္…. ညေနစာေပါ့ေလ…….. ဒါေပမယ့္ အေၿပာင္းအလဲ ပဲဆိုၿပီး သေဘာၤသားမ်ားလည္း ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ပဲစားၾကပါတယ္….ၿမန္မာသေဘာၤသားဆိုတဲ့ အမ်ိဳးကလည္း ဒူေပဒဏ္ေပကိုး….. သို႔ေပမယ့္ စဥ္းစားၾကည္႔ေလဗ်ာ ….သံုးေလး
ရက္ဆက္တုိက္ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ၿဖစ္လာေတာ့လည္း မစားႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့…. ဒါနဲ႔ ပဲ ညေနပိုင္းကို ခ်ာပါတီ ဇာတ္လမ္းစေတာ့တာပါပဲ …. ထမင္းခ်က္ၾကီးက ေစတနာထားရွာပါတယ္…. သူတတ္သမွ် မွတ္သမွ် အကုန္ခ်က္ေပးတာပါပဲ …. အပင္ပန္းလည္း ခံရွာပါတယ္…. ဒါေပမယ့္ ခက္တာ က …. ဘာ ရိကၡာ မွလံုလံုေလာက္ေလာက္မရွိတဲ့ အခါ…. ဟိုဟာလည္း လုပ္မရ… ဒီဟာလည္း မၿပည္႔စံုမို႔ ….. အေတာ္ဒုကၡေရာက္ရွာပါတယ္….. စပါဂတီ လည္းေက်ြးပါေသးတယ္….
ပီဇာ လည္း အပင္ပန္းခံလုပ္ေက်ြးပါတယ္…. ….. ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ေရႊၿမန္မာမ်ားအားလံုးကေတာ့ ထမင္းကိုပဲေတာင့္တပါတယ္……သေဘာၤတစ္စင္းလံဳးက ၿမန္မာ မ်ားခ်ည္းပဲမို႔ ….. ထမင္းမစားပဲေနရတဲ့ ေန႔မ်ားဆို အားလံဳး အီလည္လည္ၾကီးပါပဲ …..ပီဇာ တို႔ စပါဂတီတို႔ ဆိုတာလည္း….. ဘာပစၥည္းမွစံုစံုလင္လင္ မရွိတာမို႔ … ခရမ္းခ်ဥ္သီး ႏွစ္ ထဲ အသားေရာၿပီး ေခါက္ဆြဲနယ္ထားတဲ့ အရသာမို႔ …. ႏွစ္ရက္ေလာက္မ်ား စားမိရင္ အန္ေတာင္ထြက္ခ်င္ပါတယ္….. ပီဇာ ဆိုလည္း ခ်ိစ္ က အငန္မ်ားလို႔ ….. အေတာ္ေလး သည္းခံစားယူရပါတယ္….. ထမင္းခ်က္ၾကီးကိုလည္း အၿပစ္မတင္ပါဘူး … သူလည္း မရွိတဲ့ ၾကားက လုပ္ေပးရတာကိုး ……. ေန႔လည္ခင္းေတာ့ ထမင္း ကို တစ္ပါတ္ ေလးရက္ေလာက္ေက်ြးပါတယ္….က်န္တဲ့သံုးရက္ကေတာ့ ဂ်ံဳေပါ့ေလ…. …. မနက္မိုးလင္း မနက္စာကို ေပါင္မုန္႔ ၾကက္ဥေၾကာ္…. ၀က္ဥေခ်ာင္းေၾကာ္…. ပန္ကိတ္….. ဆီထမင္း စ တာေတြ ေက်ြးပါတယ္…. ၾကားထဲမွာႏွစ္ခါသံုးခါေလာက္ မုန္႔ဟင္းခါး ခ်က္ေက်ြးပါတယ္… ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ပါတ္ ေလာက္ၾကာေတာ့ မုန္႔ဟင္းခါးလည္း ကုန္သြားပါတယ္……. ဟင္းသီးဟင္းရြက္မၿမင္ရတာေတာ့ လေတာင္ခ်ီေနၿပီထင္ပါတယ္….

ဟုတ္ပါတယ္ အေၿခအေနအားလံဳးက ႏွစ္ပါတ္တာ ကာလမွာ စသိသာေတာ့တာပါပဲ ……. ေခါက္ဆြဲလံုး၀မရွိေတာ့တာမို႔ …. သေဘာၤသားေတြ အခန္းထဲက EXPIRE ၿဖစ္ေနတဲ့ ေခါက္ဆြဲေၿခာက္ထုတ္ေတြကို ၿပန္ေတာင္းၿပီး ေက်ြးရပါေတာ့တယ္….. ညေနစာက ေတာ့ ခ်ာပါတီကို ရက္ဆက္စားရေတာ့တာပါပဲ ….” ၾကက္ပဲ နဲ႔ ခ်ာပါတီ ……အေတာ္လည္း စိတ္နာပါသည္ “ ၿဖစ္ကုန္ၾကပါေတာ့တယ္……. ၾကက္ဆိုတာလည္း … ဘယ္တုန္းကတည္းက မကုန္တဲ့ ၾကက္မွန္းမသိပါဘူး …. ထမင္းခ်က္ၾကီး ခုတ္ထစ္ေနတဲ့ ၾကက္ကို ပံုမပ်က္ခင္ သြားမၾကည္႔ရဲဘူး …..သနားၿပီး ညေနမစားႏုိင္မွာစိုးလုိ႔ ပါ….. ၾကက္က ပိန္လိုက္တာ မွဗ်ာ …… အဆိုေတာ္ ခ်မ္းခ်မ္းတို႔ နဲ႔ အမ်ိဳးေတာ္သလား ေအာက္ေမ႔ရပါတယ္….. ဒါေၾကာင့္ သြားမၾကည္႔တာပါ…..တခါတေလ .. ေန႔လည္ ထမင္းစားဖို႔ တက္သြားရင္… ခ်ိဖ္ကြတ္ၾကီးက

“ ေဟ့ညီေလး…. ညေနပါတီရွိတယ္… “

“ ဘာပါတီလဲ “

“ ခ်ာပါတီေလ….”

လို႔ ေတာင္ ဟာသေၿပာရတဲ့ အထိပါပဲ ……

ဒီလိုနဲ႔ သံုးပါတ္ၿပည္႔သြားတဲ့ အခါ…. ဂ်ံဳလည္းကုန္လာပါၿပီ…….. ထမင္းလည္း ကုန္ခါနီးၿပီေပါ့ … မနက္စာအေတာ္မ်ားမ်ားကို …. ပန္ကိတ္ခ်ိဳခ်ိဳၾကီးမ်ားနဲ႔ ေက်ာ္ၿဖတ္ေနရပါၿပီ….. …..ညေနစာအေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကိုယ့္ အခန္းထဲက အရင္က မစားပဲၿပစ္ထားခဲ့တဲ့ …. ဒိတ္လြန္ ေခါက္ဆြဲေၿခာက္ေတြကို ပဲ တခုတ္ တရ စားၾကရပါေတာ့တယ္…… က်ြန္ေတာ္တို႔ လို ညဘက္ဂ်ဴတီသမားမ်ား အတြက္ကေတာ့ …. ဂ်ဴတီၿပီးလို႔ ဘိုက္ဆာဆာ နဲ႔ ထမင္းစားခန္းကို တက္လာၿပီးတိုင္ ေရခဲေသတၱာကို သြားမဖြင့္ ၾကည္႔ရဲေတာ့ ပါဘူး …..အထဲမွာ ဘာမွ မရွိတာ ၾကာၿပီေလ…. ေတာ္ၾကာ ဘြားကနည္း သရဲထြက္ေၿခာက္ရင္ဘယ္ႏွယ့္လုပ္မလဲ …… အဲ ကံကေလးေကာင္းေနတာက .. သေဘာၤေပၚမွာ ၾကက္ဥေတာ့ အေတာ္ေပါတာပါပဲ…….. ညဘက္ဂ်ဴတီတက္လာရင္.. ၾကက္ဥကို ေၾကာ္လိုက္… ၿပဳတ္လိုက္….. သုတ္လိုက္နဲ႔ ကို ႏွစ္ပါးသြားေနရေတာ့ တာပါ…….. ကဲ ပါေလ….. အခု ေနာက္ သံုးရက္ဆို က်ြန္ေတာ္တို႔ ရက္သံဳးဆယ္ အတိ ေပါ့ …. ခ်ီလီႏိုင္ငံ မဂ်လိုးနီစ္ (Mejillones)ကို ေရာက္ပါၿပီ….. ဒီကေန႔ ေတာ့ ထူးထူးၿခားၿခား ညေနကို ထမင္းစားလိုက္ရပါတယ္…… ေန႔လည္က အာလူးပူရီနဲ႔ ၾကက္သားေပါ့ …. ၾကက္ကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း ခ်မ္းခ်မ္း စတိုင္ၾကက္ပါပဲ …. တစ္ခါတစ္ေလ… ( ေန႔ အေတာ္မ်ားမ်ားပါပဲ )ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္လာ မွာကိုေတာင္ ေၾကာက္ေနမိတဲ့အၿဖစ္ပါ…… ေန႔လည္ေန႔ခင္းမ်ား ထမင္းစားခ်ိန္ဆို ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္လုပ္ၿပီး… ထမင္းစားခန္းထဲ ၀င္လိုက္တာနဲ႔ ….. စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ၿဖစ္ရတဲ့ရက္ေပါင္းလည္း မနည္းပါဘူး …… အလုပ္ပင္ပန္းတာက တစ္မ်ိဳး … အစားအေသာက္မေကာင္းတာက တစ္မ်ိဳး မုိ႔ … အေတာ္ကို စိတ္ပ်က္ယူရပါတယ္….

ၿပီးခဲ့တဲ့ သံုးရက္ေလာက္က စတီး၀ပ္ေလးက …. Dry Store ထဲမွာ မီးလံဳးပ်က္ေနတာမို႔ လာလဲေပးဖို႔ ေၿပာတာနဲ႔ က်ြန္ေတာ္နဲ႔ တတိယအင္ဂ်င္နီယာ တုိ႔ သြားလဲေပးၾကပါတယ္… အၿပင္လူေတြ မသိမွာစိုးလို႔ Dry Store ဆိုတာက … အစားအေသာက္အေၿခာက္အခ်မ္းေတြ ထားတဲ့ စတိုခန္းပါ….. ဒါနဲ႔ Dry Stroe တံခါးကို ဖြင့္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ….. က်ြန္ေတာ္နဲ႔ တတိယအင္ဂ်င္နီယာေလး တို႔ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည္႔ ရေလာက္ေအာင္ကို အံ့ၾသယူၾကရတဲ့ အထိပါပဲ ….. Dry Store ၾကီး တစ္ခုလံုးထဲမွာ ပစၥည္းတင္တဲ့ စင္ၿမင့္ေတြ အကုန္လံုးက … အရိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းနဲ႔ ရပ္ေနသလား ေအာက္ေမ႔ရေအာင္ကို ….. ဘာဆို ဘာမွကို မရွိေတာ့ပါဘူး …. တခါမွလည္း အဲဒီလို ခါလီၿဖစ္ေနတဲပ Dry Store ၾကီးကို မၿမင္ဖူးဘူးေလ….. ေနာက္ တစ္ပတ္ေလာက္ကို ဘယ္လို သြားၾကမလဲ ဆိုတဲ့ ရင္ေမာစိတ္က … အေတာ္ေလး ေမာယူလိုက္ရပါတယ္…….

ရက္ေပါင္း သံုးဆယ္နီးပါး …. ထမင္းနဲ႔ အစားအေသာက္၀၀လင္လင္ မစားရေတာ့ ….. အလုပ္ေတြမ်ား နားေလမလား မထင္ပါနဲ႔ ….. လာမယ့္ Port မွာ Flag State Inspection ရွိတာမို႔ ၿပဲကားေနေအာင္လုပ္ၾကရပါ့တယ္…… အလုပ္ကေတာ့ …. အီးေမးလ္ေပါင္းမ်ားစြာ နဲ႔ …. ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း Pressure ေပးခိုင္းတာမ်ား တာ၀န္ကို ေက်ေနတာပါပဲ ….. မင္းတို႔ စားရေသာက္ရ အဆင္မ်ားေၿပရဲ႔လားလို႔ …. ရံုးက တစ္ခြနး္တစ္ေလမ်ား ေမးေလမလားလို႔ ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိသားဗ်ာ …. ခက္တာက သူတို႔ ေမ႔မ်ားေမ႔ေနသလားမသိပါဘူးေလ… ကဲ ထားပါ………..

အေပၚက စာေတြဖတ္ၿပီး … ဟင္ အာလူးပူရီနဲ႔ ၾကက္သားေတြေကာ ….. ခ်ာပါတီနဲ႔ ၾကက္သားေတြေကာ…… ပီဇာေတြေကာ ပန္ကိတ္ေတြေကာ …. စပါဂတီေတြေကာ …. ဘာ ငတ္တာလဲ … ဘာလဲ အငတ္ေဘးလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္…….

ေမးေတာ့လည္း ေၿဖရတာပ ဗ်ာ …. ေဖာ့တုန္းလို ဘာအရသာမွ မရွိတဲ့ ၾကက္သားတစ္မ်ိဳးတည္းနဲ႔ ပူရီကို မိတ္ေဆြ ဘယ္ႏွစ္ရက္စားႏုိင္မလဲ …. ဒီလိုပဲ ခ်ာပါတီကို ဘယ္ႏွစ္ရက္ဆက္ၿပီးမိတ္ေဆြ စားႏုိင္မလဲ …… အသားလည္း မပါ.. သံလြင္သီးမပါ…. ခ်ိစ္ ငန္ငန္ နဲ႔ ပီဇာ ေတြကို မိတ္ေဆြ ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဆက္စားႏုိင္မလဲ ….. ခ်ိဳရဲေနတဲ့ ပန္ကိတ္ေတြကို မနက္စာ အၿဖစ္ မိတ္ေဆြ ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဆက္စားႏုိင္မလဲ …… ေခါက္ဆြဲကို …. ခရမ္းခ်ဥ္သီးအႏွစ္ထဲ အရသာ မပါတဲ့ေရခဲရိုက္အသားကို ေရာခ်က္ထားတဲ့ ဟင္းနဲ႔ နယ္ေက်ြး တဲ့ စပါဂတီဆိုတာကိုေရာ မိတ္ေဆြ ဘယ္ႏွရက္ဆက္လုိ႔ စားႏိုင္မလဲ ……….

က်ြန္ေတာ္ေၿပာခ်င္တာက နာမည္ေတြကို မဖတ္ပဲ … ပါ၀င္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဖတ္လိုက္ရင္ေတာ့ .. အငတ္ေဘးဆိုက္တယ္ဆိုတာ သိသာႏုိင္ပါလိမ္႔မယ္……….

အဲဒီလို ငတ္ၾကတဲ့ အခါ က်ြန္ေတာ္တုိ႔ မွာ အၿပစ္တင္စရာလူ အေတာ္ရွာယူၾကရပါတယ္…… ဒီလို မေလာက္မငၿဖစ္မယ္မွန္းသိသိၾကီးနဲ႔ ….. တစ္လတာ ရက္ရွည္ခရီးၾကီးကို ကမ္းမၿမင္လမ္းမၿမင္ ပင္လယ္ၾကီးထဲ ေမာင္းထြက္လာတဲံ ကိုေရႊ သူၾကီး (Captain ) ကို ပဲ ေမတၱာပို႔ ရမလား ….. စာရင္းမရွိ အင္းမရွိ…. အရႈံးၿပေနပါတယ္လို႔ ပါးစပ္က တဖြဖြေၿပာၿပီး ၿမန္မာ တစ္ေယာက္ရဲ႔ ရပိုင္ခြင့္ …. 6 US$ ေက်ာ္ေက်ာ္(တစ္ရက္စာ) ကို ၀ေအာင္မေက်ြးခ်င္ပဲ …. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ စားရမယ့္ ပိိုက္ဆံေတြကို ….အိတ္ထဲ ခ်ည္း ခုတ္ထစ္ ထည္႔ဖို႔ စဥ္းစားေနတဲ့ ….. စင္ကာပူရံုးက ဆူပါေတြကို ပဲ ေမတၱာပို႔ ရမလား …….

( ရံႈးတယ္ဆိုလည္း စားရင္းေလး ဘာေလးၿပေလ.. သေဘာၤသားအားလံဳးကို … ခုေတာ့ အရႈံးၿပတယ္ခ်ည္းေၿပာတယ္… ဘာမွ မလာဘူး …. ငတံုးေတြမ်ား မွတ္ေနသလား မသိပါဘူး…… တစ္ေန႔ သံုးက်ပ္ဖိုးစားရတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ကုလားေတြေတာင္….. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ စားတာထက္ သာတယ္…. ဟင္းမ်ား ထည္႔စားတာ ၿမင္မေကာင္း ဘူး … ၿမင္ဘူးလို႔ ေၿပာတာပါ…… ) ….

သိသိၾကီးနဲ႔ ၿငိမ္ခံေနရတဲ့ က်ြနေ္တာ္တို႔ ကိုေရႊသေဘာၤသားမ်ားရဲ႔ ဘ၀ကို ပဲ အၿပစ္တင္ရမလား ဆိုတာေတြးစရာၿဖစ္လာပါတယ္…..

တကယ္ဆို ဒါဟာ က်ြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘာၤသားမ်ား ရပိ္ုင္ခြင့္ ထဲက အဓိက ၿဖစ္တဲ့ အစားအေသာက္ကို ေလွ်ာ့ ခ်လိုက္တာပါပဲ ……. အခုဆို လိုင္းမွာ …. အစားအေသာက္ေလ်ာ့ … အိုဗာတိုင္ေၾကးေတြ ေလ်ာ့ ….. Special Money ေတြေလွ်ာ့ လြန္းၿပီး တိုးလာတာဆုိလို႔ Pressure ေတြပဲရွိပါတယ္… ဟိုဟာ မၿပီးေသးဘူးလား .. ဟိုပစၥည္းပ်က္တာ ဘာလို႔ ထုေခ်လႊာမတင္ေသးတာလဲ …. အင္စပက္ရွင္အတြက္ ရယ္ဒီၿဖစ္ၿပီလား …. အဲဒီပစၥည္းက ပ်က္ရေအာင္ အရင္က ၿပင္ဆင္မႈေတြ ထိန္းသိမ္းမႈေတြမွန္မွန္မလုပ္လို႔ လား …… စတဲ့ ေမးခြန္း Pressure ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ …. ငတ္ငတ္ၾကီးၿဖတ္ေနရတဲ့ ဘ၀ ေတြကို တစ္ခါတစ္ခါ ၿပန္သနားမိပါတယ္…..

ဒီလို လူအခြင့္အေရး .. အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ရဲ႔ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးသြားလို႔ တၿခားႏုိင္ငံၿခားသား သေဘာၤသားေတြလို က်ြန္ေတာ္တုိ႔ မွာ တိုင္စရာ ေတာစရာ ေနရာမရွိဘူးလား ….. တိုင္စာေရးပါလား ဆိုေတာ့ …. ရွိပါတယ္…. က်ြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာၿပည္မွာလည္း… ေရေၾကာင္းေလာက က နာမည္ၾကီးပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားက ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ….သေဘာၤသားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ၾကီး ေပၚေနပါၿပီ တိုင္ခ်င္တာေပါ့ … ဒါေပမယ့္ တိုင္လိုက္ၿပီးရင္…. အလုပ္မၿပဳတ္ပါဘူး … ဒါမွ မဟုတ္ …သေဘာၤသား အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေန … အလုပ္ၿပန္ရွာေပးပါမယ္ ဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္… က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာ သေဘာၤသားမ်ားဆီမွာ မရွိပါဘူး….. တိုင္လိုက္လို႔ .. အခြင့္အေရးမရတဲ့ အၿပင္ ကိုယ့္ ရွိေနတဲ့ အလုပ္ကေလးပါ ၿပဳတ္သြားမွာေၾကာက္ၾကေတာ့ … ဘယ္သူမွ မတိုင္ရဲပဲ ….. ၿငိမ္ခံေနၾကရတာပါ……

ၿပႆနာကေတာ့ အဲဒါပါပဲ ….. သေဘာၤသားမ်ားရဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္တယ္ဆိုတာ … ၿပႆနာ ၿဖစ္လာမွ ၀င္ရွင္းေပးတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ….. ၿပႆနာ မၿဖစ္ခင္ကတည္းက ၾကိဳတင္ကာကြယ္ေပးတာ ….. ၿပႆနာၿဖစ္လို႔ ရွင္းလင္းၿပီးသြားရင္လည္း … ဒီသေဘာၤသား ရဲ႔ ဘ၀ေရွ႔ေရး အလုပ္မၿပဳတ္ဖို႔ …. ေနာက္ေနာင္ သေဘာၤလိုက္စားဖို႔ အခြင့္အေရး မပိတ္ပင္သြားဖို႔ အာမခံခ်က္ေတြ … ေပးရမွာပါ…. ၿပႆနာ တက္မွ လာတိုင္လို႔ ရွင္းေပးတာေလာက္ကေတာ့ .. သာမာန္ေရေၾကာင္းနဲ႔ အလုပ္သမားဥပေဒေလာက္နားလည္တဲ့ ေရွ႔ေနမ်ားနဲ႔ တင္ လုပ္လို႔ ရပါတယ္……ဘာအဖြဲ႔အစည္းမွေတာင္ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ဖြဲ႔ေနစရာမလိုပါဘူး ….. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာသေဘာၤသားမ်ား ဘ၀ က ဘာအာမခံခ်က္မွမရွိပါဘူး ……… သေဘာၤသားမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဖြဲ႔ေပါင္းစံုသာ နာမည္ေတြေၿပာင္းလာၾကပါတယ္…. ဘာ မွလုပ္မေပးႏုိင္… ရပ္တည္မေပးႏုိင္ပါဘူး …… ေရေၾကာင္းဥိးစီးဌာနကေရာ … က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ဘက္က မ်ားရွိေနသလား ေမးၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္…. ရွိေနတဲ့ စီဒီစီ… အလုပ္လက္မွတ္ေလးမွာ …. မွင္နီမတားလိုက္ဖို႔ အေရး …. သူၾကီးကို ေခါင္းငံုခံဆက္ဆံေနရတာပါ…. မွင္နီကေလးမ်ားပါသြားလို႔ ကေတာ့ … ေရေၾကာင္းဦးစီးက စည္းကမ္းဌာနမွာ ….. အဆူအဆဲအေဟာက္ခံၿပီး …. သေဘာၤလိုက္ဖို႔ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ ဘယ္ႏွစ္လပိတ္သည္ဆိုတာ ကို ခံယူဖို႔ သာ စဥ္းစားထားပါေတာ့ ……..
ၿပည္ပ အလုပ္သမားအဖြဲ႔အစည္းေတြကို တုိင္ၾကားတာလည္း ထို႔ အတူပါပဲ ….. တိုင္လိုက္ၿပီးရင္….. အလုပ္လုပ္ခြင့္ပိတ္သြားမွာကိုေၾကာက္တာနဲ႔ ပဲ ….. ေရႊၿမန္မာသေဘာၤသားမ်ားက ၿငိမ္ခံေနရတာပါပဲ …..

လုပ္ခအခ်ိန္ပို ေၾကးေတြေလွ်ာ့တုန္းက …. က်ြန္ေတာ္က မေက်နပ္လို႔ ….. မေက်နပ္ဘူးလို႔ ေၿပာတဲ့အခါ…. ဘိုဆင္ၾကီးက …. မင္း မေက်နပ္ရင္ အရာရွိၿဖစ္ေအာင္လုပ္ေပါ့ …. ဒါဟာ ထြက္ေပါက္ပဲလို႔ ဆိုလာပါတယ္…. ဒါက ဘိုဆင္ၾကီးရဲ႔ေစတနာပါ….. ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အရာရွိၿဖစ္ေအာင္လုပ္ၿခင္းက ထြက္ေပါက္တစ္ခုမဟုတ္ပါဘူး …. အလုပ္သမား မွန္ရင္ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ရဲ႔ ခံစားခြင့္ အၿပည္႔အ၀ ရရွိၿခင္းကသာ တကယ့္ထြက္ေပါက္အစစ္အမွန္ၿဖစ္ပါမယ္… က်ြန္ေတာ္ စာေမးပြဲေၿဖ.. ေအာင္သြားလို႔ အရာရွိၿဖစ္သြားေတာ့ေရာ … ဒီ ေအာက္ေၿခအလုပ္သမားေတြ အေပၚဖိႏွိပ္မႈၾကီးက ရပ္တန္႔သြားမွာတဲ့လား … က်ြန္ေတာ္တစ္ေယာက္သာ လစာေကာင္းေကာင္းရသြားၿပီး …. Crewေတြကေတာ့ … ခံၿမဲခံေနၾကရမွာပါပဲ …. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကိဳးစားရမွာက …. အရာရွိလည္း အရာရွိအခြင့္အေရးအၿပည္႔အ၀ရဖို႔ ….. Crew လည္း Crew အခြင့္အေရး အၿပည္႔ အ၀ ရဖုိ႔ ၿဖစ္ပါတယ္……… ဒါဟာ တကယ့္ လမ္းေၾကာင္းအမွန္ပါပဲ …..

သေဘာၤသားေတြ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ …. သေဘာၤသားဘ၀ကို စိတ္ကုန္တယ္…. ၿမန္မာၿပည္မွာ သေဘာၤသား ေလာကၾကီးပေပ်ာက္သင့္ၿပီ…… သေဘာၤသားဆိုတာေအာက္တန္းစားအလုပ္ပဲ …. စတဲ့အေတြးေတြ စကားေတြလည္းၾကားလာရပါတယ္…… တကယ္ေတာ့ သေဘာၤသား ေလာကၾကီးပေပ်ာက္သြားဖို႔ မလိုပါဘူး …. ၿမန္မာ သေဘာၤသားမ်ား အခြင့္အေရး အၿပည္႔အ၀ရရွိဖို႔နဲ႔ …. ၿမန္မာ့ ေရေၾကာင္းေလာကတုိးတက္ဖို႔ သာ သာ ၾကိဳးစားရမွာပါ…… ကမာၻကုန္သြယ္ေရးမွာ ေရေၾကာင္းရဲ႔ အေရးပါမႈဟာ …. ၇၀ % ေလာက္ရွိပါတယ္…. ဒီေတာာ့ ဒီေလာက္ၾကီးမားတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ၾကီးတစ္ခု ကို က်ြန္ေတာ္တို႔ ပေပ်ာက္သြားေအာင္လုပ္စရာ ဘာမွ မလိုပါဘူး …

သေဘာကေတာ့ဗ်ာ ….ၿမန္မာ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ဟာ ကိုးလ Contract နဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္…. ဖိလစ္ပိုင္မ်ားနဲ႔ … အင္ဒီးယားေတြေတာ့ .. ေၿခာက္လပဲ Contract ရွိတယ္…. ကိုးလေလာက္ေရေထာင္က်တာနဲ႔ … ေၿခာက္လက်တာ ဘယ္ဟာ သက္သာမလဲ …ေတြးၾကည္႔ႏုိင္ပါတယ္….. ကုမၸဏီမ်ားဘက္က ၾကည္႔ရင္ေတာ့ ….. ေလယာဥ္ခ…. ဘာခ ညာခနဲ႔ ပိုကုန္တာေပါ့ေလ…. ဒါေၾကာင့္လည္း ကိုးလ ေလာက္ ေရထဲမွာၾကာၾကာေနႏုိင္မယ့္ ၿမန္မာေတြကို ေစ်းေပါေပါနဲ႔ ေခၚေနတာပါပဲ …..
လုပ္ခလစာဆိုလည္း …. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာ တစ္ေယာက္ ၉၀၀ US$ နဲ႔ လုပ္တဲ့အလုပ္ကို …. ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ ကုလားမ်ားက ….. ၁၆၀၀ ၁၈၀၀ ေလာက္နဲ႔ လုပ္ၾကတယ္… အလုပ္က ဒီအလုုပ္ပဲ …… လစာေတာ့ကြာသြားပါတယ္…. တစ္လ …ကိုးရာနဲ႔ …. ကိုးလ စာ ပိုက္ဆံ ကို …. တစ္လ… ၁၈၀၀ နဲ႔ ေၿခာက္လစာပိုက္ဆံနဲ႔ ယွဥ္ၾကည္႔ရင္… က်ြန္ေတာ္တို႔ ၿမန္မာေတြကို ဘယ္ေလာက္ အခြင့္အေရး ခ်ိဳးႏွိမ္ထားသလဲဆိုတာ သိသာေနပါၿပီ…… ၁၈၀၀ ေလာက္ရမွေတာ့ ဗ်ာ .. ဘယ္သူက ကိုးလေနမလဲ … ေၿခာက္လဆို အိမ္ၿပန္ၿပိေပါ့ … ဒီသေဘာပါပဲ …..
အစားအေသာက္လည္း ဒီလိုပဲ …..

ဒါ့အၿပင္….. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမန္မာ ေတြမွာ သူၾကီး(Captain)… စက္ခ်ဳပ္ (Chief Engineer ) ၿပီးရင္ မက္စရာ အိပ္မက္က သိပ္မက်န္ေတာ့ပါဘူး ….. ဒါေပမယ့္ .. ႏုိင္ငံၿခားသားေတြမွာေတာ့ … Inspector လုပ္မလား … ဆာဗီယာလုပ္မလား …. ရံုးထိုင္မလား …. စတဲ့ … ကုန္းေပၚက အလုပ္ေကာင္းေကာင္းမ်ားကို ….. ေမွ်ာ္မွန္းႏုိင္ၾကပါတယ္…….
က်ြန္ေတာ္တုိ႔ အဓိက လုပ္ေဆာင္ၾကရမွာက ….. ၿမန္မာ သေဘာၤသား ေလာက ၾကီးပေပ်ာက္သြားဖို႔ ထက္….. ၿမန္မာေတြ ေရေၾကာင္းေလာကကို ခ်ယ္လွယ္ႏုိင္ဖုိ႔ သာၿဖစ္ပါတယ္…….. အရာရွိ ပိုင္းေတြမွာ ၿမန္မာေတြမ်ားလာရမယ္….. ရံုးထိုင္ဖို႔ …. အင္စပက္တာလုပ္ဖုိ႔ .. စတာေတြ အခြင့္အလမ္းရွိလာရမယ္…… ဒီလို ၾကိဳးစားရမွာပါ…….

ေမးစရာက ဒါေတြ ဘယ္ေတာ့ၿဖစ္လာမလဲ …. ဘယ္လိုၿဖစ္လာေအာင္လုပ္မလဲ …..

ဒါေတြကို ဘယ္ေတာ့ၿဖစ္လာမလဲ ဆိုတာေတာ့ က်ြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘာၤသားမ်ားေပၚမွာပဲမႈတည္ပါတယ္….. ဘာလို႔ ဆို …… ကိုယ္တိုင္မလုပ္မခ်င္းဘယ္ေတာ့မွၿဖစ္မလာပါဘူး …..

ဘယ္လိုၿဖစ္ေအာင္လုုပ္ၾကမလဲ …. သေဘာၤသားမ်ား အခြင့္အေရးကိ္ု သေဘာၤသားမ်ားကမွ စည္းလံုး စုရံုးမေတာင္းဆိုရင္… ဘယ္သူက ေတာင္းဆိုေပးလိမ္႔မယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ …… ေအးဂ်င့္ေတြလား .. ဌာေနကုိယ္စားလွယ္ေတြလား….. လိုင္းပိုင္ရွင္ေတြကလား ….. မဟုတ္ပါဘူး … က်ြန္ေတာ္တုိ႔ သေဘာၤသားမ်ား အခြင့္အေရးကို သေဘာၤသားမ်ားကိုယ္တိုင္က မွ မဖန္တီးရင္ဘယ္သူက မွ မဖန္တီးေပးပါဘူး …… တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ေတာင္းေနေတာ့ ေရာဘာၿဖစ္လာမွာလဲ ….. အလုပ္ၿပဳတ္သြားတာ အၿပင္ဘာမွပိုထုူးမလာပါဘူး ….. ဒါဆို … ပါးစပ္တစ္ေပါက္နဲ႔ မေတာင္းဘူး ပါးစပ္ေပါက္တစ္ေထာင္… တစ္ေသာင္းနဲ႔ ေတာင္းမယ္ဆိုရင္ေကာ…. နာမည္ေတြ မပါဘူးဗ်ာ…… အဖြဲ႔အစည္း… တကယ့္ သေဘာၤသားကိုယ္စားၿပဳအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအေနနဲ႔ ေတာင္းမယ္ဆိုရင္ေကာ …. ၿဖစ္မလာႏုိင္ဘူးလား … ၿဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္…..

ေရေၾကာင္းေလာက ၿမွင့္တင္ၿခင္းလည္း ဒီလိုပါပဲ ….. သေဘာၤကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ခနည္းနည္းနဲ႔ …. သေဘာၤေပၚၾကာၾကာထားလို႔ ရတဲ့ ….. အလုပ္သမားကိုပဲ ေခၚခ်င္ပါတယ္….. ၿဖစ္ႏုိင္ရင္… ႏွစ္နဲ႔ေတာင္ခ်ီၿပီးေနေစခ်င္တာပါ….. ဒီအလုပ္သမားေတြဘ၀ကို ၿမွင့္တင္ေပးလိုက္ရင္… သူတို႔ ပဲပိုက္ဆံပိုေပး .. အခ်ိန္ေလွ်ာ့ခိုင္းရမွာမို႔ …. ဘယ္သူမွစိတ္မ၀င္စားပါဘူး .. ေအးဂ်င့္မ်ားလည္း စိတ္မ၀င္စားပါဘူး .. ဌာေနကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း စိတ္မ၀င္စားပါဘူး ….. ကိုယ့္ လုပ္ငန္းခြင္အဆင့္အတန္းၿမွင့္ဖို႔ … ကိုယ့္အရည္အခ်င္း အခြင့္အလမ္းၿမွင့္ဖို႔ ကိုယ္ပဲလုပ္ယူရမွာပါပဲ ……

ဒါေၾကာင့္ သေဘာၤသားစစ္စစ္…. (တကယ့္ သေဘာၤသားစစ္စစ္) အလုပ္သမားမ်ားသာ ပါ၀င္တဲ့ သေဘာၤသား သမဂၢ သို႔ မဟုတ္ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ဖို႔ … ၿမန္မာသေဘာၤသားေလာက မွာ အမွန္တကယ္လိုအပ္ေနပါၿပီ…… တစ္ခ်ိဳ႔ မ်ားကလည္း သမဂၢဆိုတာနဲ႔ကို ေၾကာက္ခ်င္ေနၾကပါတယ္….. အလုပ္သမား မ်ား အလုပ္သမားအဖြဲ႔ အစည္း .. သမဂၢ… အဖြဲ႔ခ်ဳပ္.. စတာေတြဖြဲ႔စည္း တာဟာ ….. ဒါအလုပ္သမားထုတုိင္းလုပ္ေနတဲ့အလုပ္ပါ…. ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံတိုင္းမွာရွိပါတယ္….. သေဘာတူထားတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ အၿပည္႔အ၀မရလို႔ ….. လုပ္ခမေလာက္ငလို႔ .. အလုပ္သမားဆႏၵၿပတာဟာလည္း ဒီမိုကေရစီ….ႏုိင္ငံတုိင္းလိုလို မွာရွိပါတယ္…… ဒါဟာ ဘာမွထူးဆန္းလွတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး .. ဒါကို ပဲ … ၀ါရင္သေဘာၤသားတစ္ေယာက္ဆိုသူက ….. အလုပ္သမားေတြ ဆႏၵၿပေနလို႔ .. ႏုိင္ငံၿခားရင္းႏွီးၿမဳပ္ႏွံမႈကို ထိခိုက္ႏဳိင္တယ္….. ဆိုၿပီး ဟိုတစ္ေလာက ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ … သိသလိုတတ္သလိုနဲ႔ ေၿပာသြားပါေသးတယ္…… အဲဒီလို ဆႏၵၿပတိုင္း အလုပ္သမား သမဂၢေတြဖြဲ႔စည္းတိုင္းသာ ….. စီးပြားေရးထိခိုက္ရမယ္ဆို …. အေမရိကား ဆိုေခါင္းေတာင္ေထာင္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး … မတိုးတက္ခင္ကတည္းက…. ဒီလိုပဲ အဖြဲ႔ေတြဖြဲ႔ … ဆႏၵၿပေတာင္းဆို … အစိုးရလိုအပ္ေနတာေတြကို ၿပည္သူကေၿပာ … ဒါနဲ႔ ပဲ ….. ပြင့္လင္း လြတ္လတ္နဲ႔ လူအဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ကို တည္ေထာင္ၾကရတာပါပဲ ….

ဒီေတာ့ … က်ြန္ေတာ္တို႔ သေဘာၤသားေတြ အေနနဲ႔ …. ၿမန္မာသေဘာၤသား မ်ားအက်ိဳးကို အမွန္တကယ္လုပ္ေဆာင္ရပ္တည္ေပးႏုိင္မယ့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုကို သေဘာၤသားမ်ားကိုယ္တိုင္ တည္ေထာင္မွကို ၿဖစ္မယ္လုိ႔ပဲၿမင္ပါတယ္…… ဘာမွ မေတာင္းရင္ ဘာမွ မရပါဘူး …. ဒါပါပဲ …… က်ြန္ေတာ္တို႔ အခြင့္အေရးအတြက္ က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကိဳးစားရလိမ္႔ဦးမယ္……. ဒါကိုမွ… ထားလိုက္ပါညီေလးရာ… အပိုေတြလုပ္မေနပါနဲ႔ … ေအးေအးေနစမ္းပါ… မင္းထမင္းအိုးကြဲသြားခ်င္လို႔ လား ….အလုပ္ပါၿပဳတ္သြားမယ္….ဆိုတဲ့ ခပ္တုန္းတုန္းစကားေတြဆင္ေၿခေတြ.. တက္လာရင္ေတာ့ …. က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဟာ ….. သေဘာၤသား ေယာက္က်ားရင့္မာ .. ကမာၻေတာင္ပတ္ေနတဲ့ လူေတြၿဖစ္ေနၿပီး ….. အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံု … ဖိနပ္စက္ရံုက အလုပ္သမေတြနဲ႔ …. ေကာက္စိုက္သမေတြေလာက္ေတာင္… အသိဥာဏ္မရွိ… သတၱိမရွိတဲ့ ……. လူတန္းစားၾကီးတစ္ရပ္ၿဖစ္သြားလိမ႔ ္မယ္လို႔ ပဲ ေၿပာခ်င္ပါတယ္….………

ၾကိဳးစားၾကည္႔ဖို႔ ေတာ့ လုိပါလိမ္႔မယ္…… ၿဖစ္ကို ၿဖစ္လာမယ္ဆိုတာ က်ြန္ေတာ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပါပဲ …..

အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ …. ငတ္တလွည္႔ၿပတ္တလွည္႔နဲ႔ …. ခ်ီလီႏုိင္ငံကို က်ြန္ေတာ္ တုိ႔ သေဘာၤၾကီးက ခုတ္ေမာင္းေနပါတယ္….. ဘယ္သူကို မွ ၿပန္မေၿပာႏုိင္.. ေတာင္းဆိုခြင့္မရႏုိင္ေသးတဲ့ အတူတူေတာ့ ….. ထမင္းစားခ်ိန္တိုင္း …… မ၀ေရစာ စားရတိုင္း ….. က်ြန္ေတာ့ အမွန္တကယ္ စားသင့္တဲ့ က်ြန္ေတာ့ ေခ်ြးနဲ႔ ရင္းၿပီး ရွာစားထားရတဲ့ … ၿဖဴစင္တဲ့ ထမင္းလုပ္ကို မသဒၵါေရစာဖဲ့ယူၿပီး ကိုယ္က်ိဳးအတြင္ အသံုးခ်တဲ့ … မည္သူ႔ကို မဆုိ …. ေမတၱာ လွလွၾကီးပို႔ ေနပါေတာ့တယ္ခင္ဗ်ား ….. အဲဒီထဲမွာ အကုန္ပါသေပါ့ဗ်ာ …. မ်က္ႏွာရခ်င္လို႔ သေဘာၤသားမ်ားကို အငတ္ထားသူေတြ…. သေဘာၤသားမ်ား စားေသာက္ဖို႔ ပိုက္ဆံကို အိတ္ထဲထည္႔သူေတြ. .အကုန္အကုန္ေပါ့ ….. ပို႔ တဲ့ေမတၱာလား … မေမးေနပါနဲ႔ …… ပုဂံေခတ္က က်ိန္စာေက်ာက္စာေတြေတာင္ သနားတယ္ၿဖစ္သြားပါ့မယ္….

ဘာပဲေၿပာေၿပာ ပင္လယ္ထဲက က်ြန္ေတာ္တို႔ လို ပင္လယ္ေပ်ာ္တိုင္းအခြင့္အေရး အၿပည္႔အ၀ရေစခ်င္ပါတယ္.....

က်ြန္ေတာ္တုိ႔ ငတ္သလို … ၿမန္မာ သေဘာၤသားမ်ား မငတ္ၾကပါေစနဲ႔ ဗ်ာ …. တကယ္လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲဆုေတာင္းပါတယ္….

ေမတၱာသက္သက္ၿဖင့္
လင္းလြန္းညိဳ ….

No comments:

Post a Comment